Μετά από σχεδόν δυο χρόνια, είχα την τύχη να συνεργαστώ για δεύτερη φορά με τη σχολή χορού “Ντόρα Μητροπούλου - Γιάσμη Σαρλά”, αναλαμβάνοντας τον σχεδιασμό των φωτισμών για την παράσταση χορού La Fille Mal Gardée - Just One Breath (μπαλέτο και σύγχρονο) που έγινε στις 16 Μαρτίου 2019 στο θέατρο Pierce, έναν πολύ γνώριμο χώρο σε εμένα, καθώς υπήρξα συνεργάτης του κολεγίου Deree για σχεδόν μια πενταετία.
Προσπαθώ πάντα, έστω και για λόγους αρχείου, να έχω δίπλα μου τον φωτογραφικό μου εξοπλισμό με σκοπό να ξεκλέψω έστω και δευτερόλεπτα για να μαζέψω υλικό από όλη τη διαδικασία. Σε πολλές περιπτώσεις όπως εδώ, όταν καλούμαι όχι μόνο να φωτίσω μια παράσταση, αλλά και να αναλάβω τον προγραμματισμό και τον χειρισμό της κονσόλας ο χρόνος που απομένει είναι ακόμα πιο περιορισμένος.
Η διαδικασία ξεκινάει πάντα με την “τελική” πρόβα που γίνεται στο χώρο της σχολής 1-2 βδομάδες πριν την παράσταση. Εκεί καλούμαι να παρακολουθήσω το έργο, να έρθω σε επαφή με τους καθηγητές της σχολής, να συζητήσουμε σχετικά με αυτό, τις απαιτήσεις και τις σκέψεις του καθένα για το κομμάτι του κτλ. Ωστόσο, για το κλασικό (μπαλέτο) κομμάτι της παράστασης, είχα προηγουμένως παρακολουθήσει το video που στηρίχτηκε, την εκδοχή του Royal Opera House με τους Marianela Nuñez και Carlos Acosta στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (μπορείτε να δείτε εδώ ένα μικρό απόσπασμα).
Επόμενο βήμα είναι να έρθω σε επαφή με την τεχνική ομάδα του χώρου, συνήθως με μια συνάντηση στο θέατρο, για να συζητηθούν οι τεχνικές απαιτήσεις της παράστασης, η πιθανότητα να χρειαστεί extra εξοπλισμός και να προγραμματιστεί η σειρά που θα ακολουθηθεί για το κάθε συνεργείο ξεχωριστά καθώς χρειάζεται χρόνος και για το στήσιμο των σκηνικών. Αυτή τη φορά είχαμε την πολύτιμη βοήθεια της εταιρίας Ηχοτρόπιο και του Σωτήρη Ανθόπουλου που ανέλαβε ως εξωτερικός συνεργάτης την τεχνική κάλυψη της παράστασης.
Πρόβα στον χώρο της σχολής
Στο διάστημα που ακολούθησε, και αφού είχαν συντονιστεί όλα τα παραπάνω, δοκίμασα θέσεις και σκηνές στο Capture, ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα σε τρισδιάστατο περιβάλλον, εργαλείο που χρησιμοποιώ πολλά χρόνια στη δουλειά μου. Σε αυτή την παράσταση δεν υπήρξαν ιδιαίτερες απαιτήσεις όσο αναφορά στις αλλαγές σκηνών, αλλά υπήρξε μια σκηνή καταιγίδας στην αρχική παράσταση, με διάφορα επίπεδα στα σκηνικά με video προβολές το οποίο ήθελα με κάποιο τρόπο να αναπαράξω στη δική μας παράσταση. Ήταν ίσως η πρώτη φορά που ανέλαβα να δημιουργήσω ο ίδιος ένα video για προβολή. Ουσιαστικά έκανα ένα mix από κεραυνούς σε πάρα πολύ υψηλή ανάλυση σε συνδυασμό με κάποια σύννεφα στο κάτω μέρος της εικόνας, έτσι ώστε τα σύννεφα να αποτελέσουν και την μοναδική πηγή φωτός στη σκηνή και να μη χρειαστεί να χρησιμοποιήσω έστω για κάποια λίγα δευτερόλεπτα καμία άλλη φωτιστική πηγή.
Η πρώτη μέρα στο χώρο του θεάτρου απαιτεί συντονισμό όλων, καθώς είναι ουσιαστικά η μοναδική μέρα για τους συντελεστές. Μετά το στήσιμο των σκηνικών, το focus των φωτιστικών, αλλαγή κάποιων gels, τοποθέτηση κάποιων gobos, δοκιμή του video με τον projector του χώρου, αρχίζει το spacing όλων των χορευτών στη σκηνή, κι εγώ παράλληλα πρέπει να αρχίσω να “γράφω” τις σκηνές, να δοκιμάζω εντάσεις και πηγές και παράλληλα να διορθώνω αυτά που κάνω και να τα βάζω σε μια ροή παράστασης. Για άλλη μια φορά χρησιμοποίησα για κονσόλα το Titan της Avolites, σύστημα που χρησιμοποιώ χρόνια τώρα.
Spacing των χορευτών - lighting cues
Η δεύτερη μέρα στο θέατρο είναι η γενική δοκιμή. Είναι η τελευταία και μοναδική ευκαιρία για εμένα να δοκιμάσω στην πράξη τη ροή της παράστασης, παρουσία κάποιου κοινού και αρκετών γονέων. Κατά τη διάρκεια της τελικής πρόβας, μαθαίνω τη ροή σε σχέση με τα lighting cues, κάνω διορθώσεις της τελευταίας στιγμής, φωτογραφίζω, και στα ελάχιστα κενά προσθέτω-αλλάζω φώτα σε συνεννόηση με τον τεχνικό του θεάτρου.
Έτσι φτάνουμε στην ημέρα της παράστασης, όπου μετά από έναν τυπικό έλεγχο σε όλα τα συστήματα, cues κτλ, αλλάζω θέση (πάντα στη διάρκεια της ετοιμασίας επιλέγω να είμαι πολύ κοντά στη σκηνή) και μεταφέρομαι στο control room.
Γενική Πρόβα - Show
Συντελεστές
Χορογραφία (La Fille Mal Gardée): Νίκος Μοσχής, Έλενα Σγουραμάνη, Ελίνα Λογαρίδου, Γιάσμη Σαρλά
Χορογραφία (Just One Breath): Άρτεμις Λαμπίρη
Σχεδιαμός και επιμέλεια κοστουμιών: κ. Νάντια (Sheddo) και οι δασκάλες της σχολής
Εκτέλεση κοστουμιών: Sheddo
Σκηνικά: Έυφη Μπάνου, Δημήτρης Καλογερόπουλος
Φωτισμός: Παύλος Μαυρίδης
Βιντεοσκόπηση: Σταύρος Συμεωνίδης